MENTALE BOOST Challenge

In 6 weken naar minder stress en meer mentale energie

Brengt jouw positieve drive jou te vaak in overdrive?

Komt dit jou bekend voor?

  • Je bent heel gedreven of ambitieus en je verliest jezelf daardoor vaak in ‘de veelheid’ van het werk.
  • Je zegt vaak dat je het ‘druk druk druk’ hebt, maar je schiet niet in actie met de zaken die jou echt vooruit kunnen helpen. 
  • Je snakt naar meer rust, maar je hoofd blijft koppig doorwerken na je werkuren.
  • Je wil niet meer op alles ‘ja’ wil zeggen, maar met ‘nee’ zeggen heb je het moeilijk.
  • je wil jezelf beschermen tegen die ene ziekte die zoveel gedreven mensen overkomt (=burn-out).

Ons ook

VEERLE:

  • Ik ben een enthousiasteling. Heel wat zaken, te veel zaken, kunnen mij enthousiast maken. Ik heb de kunst en de kracht van ‘nee’ zeggen moeten ontdekken.
  • Ik weet ook hoe het voelt om het ‘druk druk druk’ te hebben en niet tot rust te komen. Het overkomt me gelukkig heel wat minder dan vroeger.
  • Ik geef opleidingen rond energiemanagement en kom dagelijks mensen tegen die op de rand staan van een burn-out. Ze zijn moe, ze skippen pauzes en zeggen dat ze geen keuze hebben. Al te vaak heb ik gezien dat ze het moeilijk hebben om ‘nee’ te zeggen, maar uiteindelijk zeggen ze iets later ‘nee’ met een doktersbriefje.

Wat jij zoekt, is:

  • De klik kunnen maken na een werkdag zodat je kan genieten van je vrijetijd én je de volgende dag beter kan presteren.
  • Je sneller in een prestatiemodus kunnen zetten aan het begin van een werkdag.
  • Assertiever worden: de dapperheid vinden om ‘nee’ te kunnen zeggen wanneer het eigenlijk moet. 
  • Iemand je bij al deze doelen, stap per stap, helpt: een coach of noem het ‘een stok achter de deur‘!

Hoe een vorige deelnemer haar mentale boost challenge ervaarde:

“Na twee burn-outs weet ik dat, als ik niet oplet, er een nieuwe burnout op mij staat te wachten. De nood aan deze challenge zat hoog bij mij. Toen ik me wou inschrijven voor deze Mentale Boost Challenge kreeg ik thuis de reactie “Je hebt het al zo druk. Je gaat er nu toch niet nog een challenge bij doen?”. Achteraf gezien ben ik heel blij met mijn reactie op die vraag: “Jawel, dit doe ik voor mezelf”. Het heeft me deugd gedaan weer wat bewuster voor mezelf te zorgen. Na deze zes weken leef ik minder op automatische piloot. Ik voel sneller dat ik in overdrive ga. Ik geef mezelf meer tijd.”

Marianne

Welkom bij de mentale boost challenge!

Met deze challenge krijg je dagelijks gevarieerde opdrachten voorgeschoteld om je brein gaandeweg merkbaar te versterken en veerkrachtiger te maken. 

Ine Vercammen (In2Mental) en ik (Veerle Franqui) helpen jou stevig op weg om het maximale uit jouw mentale batterij te halen.

 

Waarom zou jij geen workout voor jouw trainbare brein doen?

Ga de uitdaging aan en ...

  • Ervaar minder gejaagdheid door enkele strategische nieuwe gewoontes.
  • Kom echt los van je werk na een werkdag.
  • Geraak sneller verlost van dat lastige gevoel na negatieve feedback, een fout, een rake opmerking,… 
  • Bescherm jezelf tegen overmatige stress.
  • Kom sneller in een prestatiemodus aan het begin van een werkdag.
  • Ontdek welke moodchangers jij kan inzetten om jezelf een boost te geven. 
  • Je krijgt een actie mindset waarmee je het gat tussen weten en doen superklein krijgt.
  • Zorg eindelijk meer voor jezelf.
  • Ontdek hoe je jezelf kan opladen aan het begin van een werkdag en hoe je jezelf kan ontladen tijdens en na een werkdag.

Waarom maakte ik deze challenge met Ine?

Ik had haar boek gekocht, gelezen en ik was verkocht. Dit zijn de woorden die ik hierover postte op sociale media:

Schatti, hoelang nog voor je boek uit is? Wanneer krijg ik je terug?” Jep, ze hebben thuis opgemerkt dat ik gegrepen ben geweest door een boek over ‘mentale vrijheid en veerkracht’.

Ik lees wel vaker boeken om inzichten te verwerven in stressmanagement, maar dit boek is van een aparte categorie. Mannekes, dit boek moest uit! Het verhaal is uniek. Ine Vercammen werkte jaren op de luchthaven, kreeg haar ontslag en tijdens haar opzegperiode ontploften er twee bommen. Tranen zijn over mijn wangen gerold, de spanning heb ik gevoeld en kippenvel heb ik zien verschijnen. 

Maar het verhaal is ook zo herkenbaar, dat bewees mijn knikkende glimlach tijdens het lezen. Ook ik heb in mijn leven al werkonzekerheid gevoeld, ook ik heb de wereld van onder mijn voeten voelen wegzakken tijdens een ontslaggesprek, ook ik ben trouw willen blijven aan mezelf tijdens een opzegperiode… en ook ik heb mijn weg moeten zoeken.

Ine verwoordt haar gedachten heerlijk herkenbaar. Heel deugddoend om eens een verhaal over ambitie, werkonzekerheid, collegialiteit, veerkracht, liefde, positiviteit, zelfvertrouwen en kwetsbaarheid gelezen te hebben. Gaandeweg in het boek geeft ze, als handige extra’s, doorleefde veerkrachttips mee. Ik voelde trots voor het traject dat ze heeft afgelegd. Loved it. Read it.”

Hoe een vorige deelnemer haar mentale boost challenge ervaarde:

“Voor de challenge was ik altijd doodmoe op het einde van een werkdag. Helemaal leeg en geen zin om nog iets te ondernemen… Door bewuster om te gaan met de impressies, stress- en/of energieniveau doorheen de dag kan ik mijn krachten beter doseren en nog plezier beleven met mijn gezin op het einde van de dag. Het klinkt contradictorisch maar door de focus op zichzelf te leggen (zelfbewust), zijn we meer aanwezig voor de anderen.

Marianne

INHOUD

  • Deze challenge is opgebouwd uit 6 modules die week per week vrijgegeven worden.
  • Aan het begin van elke week krijg je 5 opdrachten en een eventuele extra opdracht voor op je vrije dag of in het weekend.
  • Er is een mooie variatie aan video’s, tekst en audiofragmenten.
  • Ook al loopt de MENTALE BOOST Challenge over 6 weken, je krijgt  zes maanden toegang tot de opdrachten. Je kan het trainingsprogramma dus op jouw tempo doorlopen.
  • Ine en Veerle laten je niet los tijdens de zes weken durende challenge. Ze zorgen wekelijks voor een Check-up.

    Module 1 - ZINTUIGEN

    Hoe we de wereld rondom ons ervaren, hangt af van wat er binnenkomt via onze zintuigen. In drukke tijden komen er massa’s prikkels binnen.

    Module 2 - OVERTUIGINGEN

    Hoe jij denkt of hoe je spreekt tegen jezelf heeft uiteraard een grote impact op jou. Het bepaalt hoe jij je voelt en hoe jij wel of niet in actie komt.

    Module 3 - Zelfbeeld

    Deze week sta jij in het middelpunt van de belangstelling. Ontdek jouw kwaliteiten en leer ze gebruiken om jezelf een boost te geven. Versterk je zelfvertrouwen door weer meer jezelf te zijn. 

    Module 4 - ASSERTIVITEIT

    Velen onder ons zijn de zogenaamde ‘pleasers’ en maken er een prioriteit van om het de ander naar de zin te maken. Deze week zet je jezelf eens op de eerste plek. Ontdek wat dat doet bij jezelf (en bij anderen).

    Module 5 - MOTIVATIE

    Deze week leggen we een ontdekkingstocht naar jouw beweegredenen af. Sta even stil bij wat jou in beweging brengt. Kom te weten waarom je iets wel of net niet doet. Ervaar hoe kleine dingen jou de nodige boost geven zodat je gaat doen wat je wil doen.

    Module 6 - ACTIE MINDSET

    De finishlijn van deze 6-weken durende challenge is in zicht. Het belangrijkste doel dat we nog willen bereiken is jou nog meer goesting geven om het gat tussen weten en doen te verkleinen. 

     

    We bieden jou een mentale fitness aan om jouw brein rustiger, fitter en veerkrachtiger te maken.

     

    MEEDOEN?

    In het najaar organiseren we deze challenge nog eens. Wil je er graag bij zijn, dan kan je jezelf op onze wachtlijst zetten.