GO FLEX Challenge

Minder stijf. Gezondere houding.

Sitting is killing. Sitting is the new smoking.

Komt dit jou bekend voor?

  • Je hebt een job waarbij je bijna heel de dag zit.
  • Dat zitten doe je al dan niet op een ergonomische stoel.
  • je bent een behoorlijk stijve hark en je wil daar eindelijk eens verandering in brengen.
  • Je weet ongetwijfeld wel dat je voldoende moet bewegen om fysieke klachten te vermijden. Het ook effectief gaan doen is iets anders…
  • Het komt er maar niet van om eens wat fysieke oefeningen te doen.
  • je wil de goesting en motivatie krijgen om vaker te bewegen én om (opnieuw) te gaan sporten…
  • Je geen blessures hebt die je verhinderen om te proberen op één been te staan, door je knieën te buigen of een plankhouding aan te nemen. Raadpleeg in geval van twijfel je arts.
  • je er jezelf toe kan en wil engageren om vier weken lang ongeveer tien minuten per dag enkele fysieke oefeningen te doen.

Welkom bij de GO FLEX Challenge!

Een vier weken durende uitdaging speciaal voor mensen die te veel zitten en zich een stijve hark voelen. Elke week krijg je een nieuwe lading filmpjes met 7 fysieke oefeningen. De ‘GO FLEX Challenge’ is een wetenschappelijk onderbouwd, opbouwend en consequent fysiek oefenprogramma rond evenwicht, flexibiliteit en rompstabiliteit. Het belooft je een boost te geven om (opnieuw) goesting te krijgen om vaker, vlotter en gezonder te zitten en te bewegen.

 

Anouk Doore (Boost) en Veerle Franqui (çava çava!) demonstreren elke oefening in een filmpje. Samen geven ze je ook tips en inzichten zodat je de oefeningen goed en veilig kan uitvoeren én zodat jij je motivatie hoog houdt. Ze laten je niet los tijdens de vier weken durende challenge. Ze zorgen wekelijks voor een Check-up. A ja, bij ‘çava çava!’ mag je je uiteraard regelmatig aan de vraag ‘Hoe gaat het’ verwachten 😉

 

Ik beken:

ik ben ook een stijve hark geweest

Beluister hier hoe ik zelf de 'GO FLEX Challenge' beleefde.

by Anouk Doore & Veerle Franqui | A walking testimonial

Deze uitdaging geeft jou de nodige opdrachten om je te beschermen tegen de gevaarlijke zitschade.

Ga deze uitdaging aan en...

  • Je zal snel merken dat enkele minuten per dag je evenwicht, flexibiliteit en stabiliteit uitdagen een groot verschil zal maken.
  • Je lichaam zal elke dag een zalige pauze krijgen. Of het mag eindelijk eens werken. Het is maar hoe je het bekijkt 😉
  • Je krijgt een ‘dikke merci’ van je lichaam.
  • Je zal je snel al heel wat minder stijf voelen. Er zal letterlijk een druk van je schouders vallen.
  • Je zal na enkele dagen al merken dat je echt een nieuwe gewoonte aan het kweken bent. Even startsnelheid maken om dan je momentum te vinden, net zoals bij het fietsen.
  • De kans is zelfs bijzonder groot dat je goesting krijgt om zelfs nog meer te gaan bewegen dan enkel de 7 korte oefeningen per dag. Een mooie bonus 😉
  • Je gaat een boost voelen! Een minder stijf gevoel, het zal minder kraken als je ’s ochtends de trap af komt, je gaat vlotter bewegen én zelfs rechter zitten/wandelen.
  • Je zal verschieten hoe snel je vooruitgaat in de oefeningen!

Hoor het eens van een ander:

Op een korte tijd voel je je lichaam echt fitter worden. Eerst voel je dat je lichamelijk meer aankan dan je zelf denkt, maar na een tijdje voel je ook de impact op mentaal vlak. Ook daar voel je je beter. Kortom, je zit gewoon “lekkerder in je vel”!

Marleen

Ik ben eindelijk begonnen met meer te bewegen! Voor sommige oefeningen heb ik meer tijd nodig gehad. De nuttige tips hebben me goed geholpen om, met wat extra tussenstappen, uiteindelijk alle oefeningen te kunnen!

Steven

Het is een gewoonte geworden om na een uur (of soms wat langer) werken aan mijn computer een korte pauze te nemen met een korte fysieke inspanning. Ik voel me beweeglijker en heb GOESTING gekregen om meer te sporten!

Nathalie

INHOUD

  • Vier weken lang krijg je elke week zeven fysieke oefeningen.
  • Elke week wordt een nieuwe lading oefeningen vrijgegeven.
  • Ook al loopt de GO FLEX Challenge over 4 weken, je krijgt vier maanden lang toegang tot de filmpjes. Je kan het trainingsprogramma dus op jouw tempo doorlopen.
  • Per week krijg je één evenwichtsoefening, drie oefeningen rond flexibiliteit (lenigheid en mobiliteit) en drie oefeningen rond rompstabiliteit.
  • De spieren die je tijdens je zittende job te veel gebruikt, stijve spieren dus, ga je zo flexibeler maken. De spieren die je tijdens al je (kromgebogen) zitten te weinig gebruikt, ga je wakker trainen.
  • De ‘GO FLEX Challenge’ is een wetenschappelijk onderbouwd, opbouwend en consequent oefenprogramma. Elke week krijg je een extra trainingsprikkel. Je zal telkens iets meer uitgedaagd worden. Er zit voldoende variatie in de oefeningen om jouw motivatie op peil te houden!
  • Anouk Doore (Boost) en Veerle Franqui (çava çava!) demonstreren elke oefening in een filmpje. Samen geven ze je ook tips en inzichten zodat je de oefeningen goed en veilig kan uitvoeren én zodat jij je motivatie hoog houdt.
  • Anouk en Veerle laten je niet los tijdens de vier weken durende challenge. Ze zorgen wekelijks voor een Check-up.

Zie je het zitten (hihi) om deze uitdaging aan te gaan?

Enkele sfeerbeelden van de ‘making off’